Nawet świetne połączenie wysokiej jakości towaru, atrakcyjnej ceny, czy znakomitej lokalizacji obiektu handlowego mogą nie wystarczyć do osiągnięcia efektywnej sprzedaży. Równie ważne są odczucia klientów, które zdecyduję o tym czy odwiedzą sklep po raz pierwszy i czy zdecydują się do niego wrócić. Dlatego na równi z wymienionymi czynnikami trzeba zwrócić uwagę na aranżację sklepu.
Czystość, ogólny porządek, brak pustek na półkach, to oczywisty elementarz sklepowej aranżacji. Są jednak elementy równie ważne dla ogólnego odbioru obiektu handlowego, o których nie można zapomnieć. Dzięki temu będzie można zyskać nowych klientów i z łatwością utrzymać dotychczasowych kontrahentów.

Witryna
Stare porzekadło mówi, że pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Co w przypadku sklepu robi pierwsze wrażenie? Oczywiście sklepowa witryna. To ona jest naturalną wizytówką każdego obiektu handlowego. Jej głównym zadaniem jest zainteresowanie osoby przechodzącej obok i nakłonienie do odwiedzenia sklepu. Pilnowanie schludności witryny to nie wszystko, konieczne są regularne zmiany jej wyglądu. Jeśli ktoś co jakiś czas przechodzi obok witryny sklepowej to jej nowa wersje powinna spotkać się z jego zainteresowaniem, a to już prosta droga do odwiedzenia sklepu i zrobienia w nim zakupów.

Solidne meble
Jakość mebli w sklepie jest istotniejsza niż w mebli w domu. Wszak meble sklepowe zawsze będą pracować, dźwigając ciężar eksponowanego towaru. Regały metalowe są podstawowym wyposażeniem sklepu, dlatego należy je wybrać u uznanego producenta, aby mieć pewność, że meble będą służyły przez lata.

Prowadzenie
W relacji klient-sklep jak w tańcu – ktoś musi prowadzić. Ta odpowiedzialność spoczywa na sklepie, a konkretnie na osobie, która odpowiedzialna jest za jego aranżację. Musi ona jak w rzeczonym tańcu, nadać właściwy kierunek, ale drugiej stronie pozostawić przestrzeń do własnych działań. Ścieżka zakupów powinna zostać wytyczona kupującemu klarownie i sprawiać, że łatwo się w niej odnajdzie, nawet jeśli zdecyduje się na moment pójść własną drogą.

Oświetlenie
Bardzo często niedoceniany element aranżacji w sklepie. Oświetlenie może w znaczący sposób zmienić odbiór konkretnej przestrzeni ekspozycyjnej lub prezentowanego towaru. Nie może go również zabraknąć w witrynie sklepowej, która będzie się wyróżniała zwłaszcza po zachodzie słońca.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *